NIEUWSBRIEF – 9 januari 2022

Beste bezoekers en vrijwilligers van de Huiskamer,

Om te beginnen voor iedereen die betrokken is bij de huiskamer een mooi en gezond 2022 toegewenst. Laten we hopen dat we vanaf volgende week weer een beetje de goede kant op gaan en meneer Rutte ons toestemming geeft ons oude leventje weer een beetje op te gaan pakken. Gelukkig is de huiskamer nog steeds open, maar helaas zonder de activiteiten zoals we gewend waren voordat alles weer op slot ging. Weer een heel nieuw jaar voor ons en nogmaals, we gaan er met elkaar wat moois van maken.

Hierbij de eerste nieuwsbrief van 2022, maar dit keer niet meer van Gé. In de vorige nieuwsbrief heeft hij afscheid genomen en ik ga proberen zijn voorzitterstaak binnen het bestuur over te nemen. Even voorstellen; ik ben John Balvert en woon samen met Connie aan de Voorweg 30 in Noorden. Vader van 2 dochters, compleet met schoonzoons en een kleinzoon en een kleindochter, 2de kleindochter komt er in april bij. Begin van het vorig jaar ben ik benaderd door Mia of ik deze taak op mij wilde nemen en daar hoefde ik niet zolang over na te denken. De huiskamer is immers een prachtige plek waar we terecht kunnen voor een hapje eten, bakje koffie of een gezellig praatje. Daarnaast zijn er vele activiteiten waar iedereen aan deel kan nemen en we gaan er van uit dat dit binnenkort stapje voor stapje weer wordt opgestart. Dit alles aangestuurd en geregeld door de vele vrijwilligers die de huiskamer rijk is, want zonder al deze mensen hadden we immers geen huiskamer.

Zoals gezegd zijn de extra activiteiten beperkt, maar het is toch gelukt om er met Kerst nog wat moois van te maken met elkaar. Aantal personen helaas wat aan moeten passen, maar Diny en Marian hebben de aanwezige een heus 5-gangen diner voorgezet. Ook op oudjaarsavond hebben ze er met elkaar onder leiding van Elly een gezellige avond van gemaakt. Inmiddels is het rooster voor januari weer bekend en staan er weer vele vrijwilligers klaar om u van een drankje of hapje te voorzien of gezellig spelletje te doen in de huiskamer. Nu de activiteiten nog opstarten, maar we houden moed en hopen op goede berichten deze week van meneer Rutte.

Zoals in de vorige nieuwsbrief al aangegeven zijn per 1 januari de prijzen wat aangepast van de maaltijden en de consumpties. Gezien de prijzen die in de loop van de jaren zijn gestegen, kwamen we hier niet onderuit om alles verantwoord te houden. We hopen op uw begrip hiervoor. Verder zijn we met een persoon in gesprek om de taak van Ank over te nemen om de dagstaten te controleren. We hopen u daar in de volgende nieuwsbrief over de informeren.

Dit was het even voor nu en mochten er ontwikkelingen zijn de komende weken, betreft de activiteiten die nu stil liggen dan komen we uiteraard bij u terug.

Met vriendelijke groeten namens het bestuur,
Mia, Sandra, Joost en John

stichting huiskamer noorden nieuwsbrief