Nieuwsbrief 27 maart 2022

Beste bezoekers en vrijwilligers van de Huiskamer,

Wat is het toch heerlijk om na twee jaar van tegenslagen met de Corona te zien dat alles weer volop in beweging is in de huiskamer. We mogen alles doen en organiseren van meneer Rutte en dat is te merken ook. Iedereen stond in de startblokken om de activiteiten weer op te pakken en dat is de laatste weken al prima gelukt. En er staat nog veel meer te gebeuren de komende weken. Zoals bijvoorbeeld afgelopen donderdag de High Tea in de huiskamer. Hier hebben 13 dames heerlijk genoten van al het lekkers dat op tafel kwam en uiteraard weer lekker bijgepraat.

De maand maart stond, net als de laatste jaren, in het teken van de koekenactie en we kunnen terugkijken op een succesvolle actie en er zijn weer heel veel koeken verkocht door de vele vrijwilligers. Iets minder als vorig jaar, maar nog steeds een prachtig aantal van ongeveer 1.000 gevulde koeken en 425 eierkoeken. Dank aan ieder die zich hiervoor heeft ingezet om dit weer tot een succes te maken, want met dit bedrag gaan we binnenkort de Huiskamer een opfrisbeurt geven. In een paar dagen tijd worden plafond en wanden aangepakt en ook worden er nieuwe gordijnen besteld. We houden iedereen uiteraard op de hoogte wanneer dit gaat gebeuren en hopen iedereen zo weinig mogelijk overlast te bezorgen. We proberen met alles zoveel mogelijk door te draaien.

Wat willen we iedereen verder nog laten weten:

• Vorige week is de kookplaat vervangen, dus we kunnen weer even vooruit. Ook leuk om te melden dat deze beschikbaar is gesteld door “Goede Doelen Nieuwkoop”. Deze stichting heeft als doel activiteiten te organiseren en het geld wat hiermee is opgehaald wordt beschikbaar gesteld aan goede doelen binnen de gemeente. Prachtig gebaar dus.
  • Op donderdag 21 April willen we in de huiskamer van 14.00 tot 16.00 de vrijwilligers bijeenkomst organiseren. Zet deze datum alvast in jullie agenda en binnenkort ontvangt iedereen nog een uitnodiging om deze bijeenkomst bij te wonen.
  • Op donderdag 7 April kan iedereen om 10.00 uur in de huiskamer terecht om een mooi paasstuk te maken, al te bewonderen aan de deur van de huiskamer. Ziet er prachtig uit en wie wil er nu niet zo’n mooi stuk in huis met de paasdagen. Wel even opgeven voor 3 april op de inschrijflijst in de huiskamer (kosten € 10,00 voor deze uurtjes creatief bezig zijn).
  • Vorige keer al gemeld dat onze website geheel is vernieuwd. Mochten jullie deze site nog niet hebben bekeken, hier nog een keer de link:  https://stichtinghuiskamernoorden.nl Hier zijn alle activiteiten, roosters, schema ’s en nieuwtjes op terug te vinden.

Dat was het weer even voor deze keer en komende maand gaan we er met elkaar weer wat moois van maken. En mochten er ontwikkelingen zijn betreffende de opfrisbeurt van de Huiskamer, dan komen we bij jullie terug.

Met vriendelijke groeten namens het bestuur,

Mia, Sandra, Joost en John.

stichting huiskamer noorden nieuwsbrief